måndag 23 september 2013

På stickorna.

På stickorna just nu har jag en uppifrån-och-ned-kofta, som ska få väldigt fina knappar om jag får till det som jag vill, men mer om det längre fram.

Idén till koftan kom sig när jag insåg att alla hittills tänkta projekt till mitt nystan Malabrigo Sock inte blev bra. Ett par strumpor som blev för tighta, en sjal som jag upptäckte ett fel i lååååångt efter felet begicks, precis innan jag skulle börja med spetsmönstret... Irritationen i mig då - total.
Så insåg jag att en randig kofta kan väl aldrig vara fel? Jag rotade fram ett nystan svart Fabel och på den vägen är det. Om några ränder till tror jag att jag kan ta av för ärmar!


En svår färg att fånga, men just Solis har så fina skiftningar, och herregud vilket trevligt garn att sticka i! Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar